“G Ü N L Ü K” TEN:YAVUZ GÖKMEN’ İ ÇOK ÇABUK UNUTTUK…. /Salih Zeki Çavdaroğlu

Standart

Zaman ne kadar tez geçiyor… İnsan ne çabuk unutuyor… Bu gün eski defterleri karıştırırken karşıma çıktı Yavuz Gökmen. Öleli hemen hemen 11 sene olmuş.(27 Kasım 1998) Hürriyet’ in sıradışı , demokrat yazarlarından biri, belki de birincisiydi. Son yazısına başlık olarak da Necip Fâzıl’ dan bir dize almıştı. “Ne hasta bekler sabahı…’’ . Başlığını attıktan sonra da yazısını şu satırlarla devam ettirip, mâlum akıbeti ürpererek şöyle anlatıyordu : ‘‘Bu şiirin tamamını bir kere yazmıştım. Şimdi yeniden yazmak istemiyorum. Çünkü insan bazı şeyleri romantizm olgusu dışında bölümleriyle yaşayınca bazı gerçekler tüylerini ürpertiyor. Hele bu insan özgürlüğüne sonsuzca düşkün ve bir ideal uğruna başına hiçbir şey gelmiyecekmişçesine didinen biriyse kaçış süreci daha da hızlı oluyor. Öyle bir tevafuk ki , “genç ölü beklyen mezar” onu da 52 yaşında koynuna almıştı. Üstâd Ahmet Turan Alkan, 28 Kasım 1998tarihli Zaman’ da şunları yazmıştı : “Yavuz Gökmen “adamım”dı; elime geçen hiçbir Hürriyet gazetesini onu okumadan bırakmadım; hem namuslu bir demokrattı hem de iflah olmaz bir Galatasaraylı; hangi niteliği daha önde geliyordu hiç düşünmedim; ikisini de yakıştırıyordu. “Ne hasta bekler sabahı” başlıklı yazısını üniversite kampusündeki küçük lokantada okudum; küçük yaşlardan beri yemek yerken bir şeyler okumanın zararlı olduğunu bildiğim halde, o pazartesi günü de zararlı alışkanlığıma ihanet etmedim; lokantacı Niyazi ricamı kırmadı, bir adam yollayıp gazete getirtti: Yavuz Gökmen’i okudum; buruktu. Hastaneye kaldırıldığı haberini şaşkınlık ve üzüntüyle öğrendim. Akşam haberlerinde Ali Kırca “kötü haber”i verdiğinde yüreğime ince bir kıymık battı…” Şimdilik bu kadar; en yakın zamanda onun hakkında daha çok şeyler yazmak istiyorum….

Bir Cevap Yazın

